Pyszny i zdrowy koktajl z mango – jak go zrobić?

0
1
mango, koktajl, szklanki

Mango uchodzi za jeden ze smaczniejszych, a jednocześnie zdrowszych owoców, dlatego warto spożywać je przez cały rok. Gdy znudzi się nam jedzenie owocu w plasterkach, możemy spróbować przyrządzić z niego koktajl. Jeżeli dodamy do niego banana, sok z cytryny, sok z pomarańczy, stworzymy słonecznie żółty napój, który zachwyci nas smakiem, a jednocześnie będzie prawdziwą bombą witamin.

Dlaczego warto pić koktajl z mango?

Po koktajl z mango powinni sięgać wszyscy, którzy chcą dostarczyć sobie dobrze przyswajalnych witamin i błonnika. W owocach mango znajdziemy witaminy A, C i E, dużą ilość witamin z grupy B, a także witaminę K1. Jest również źródłem substancji o nazwie mangiferyna, która jest polifenolem, ma działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwirusowe. Mangiferyna obniża poziom cukru we krwi, a ponadto działa przeciwbólowo. Owoce mango są bogate w potas, miedź i magnez.

Zawarte w nim pektyny pozytywnie wpływają na trawienie, a także zapewniają uczucie sytości co najmniej na kilka godzin. Mango jest jednym z owoców zawierających beta karoten, który pozytywnie wpływa na kondycję naszej skóry. Jego spożywanie jest wskazane szczególnie w okresie letnim, kiedy skóra jest wyjątkowo narażona na działanie promieniowania słonecznego. Osoby regularnie pijące koktajl z mango cieszą się złocistą opalenizną i unikają poparzeń słonecznych.

Bardzo dobrym pomysłem jest dodatnie do koktajlu innych składników, które wzbogacą go zarówno pod względem walorów smakowych, jak i właściwości odżywczych.

Banany zapewnią mu jedwabistą konsystencję, a także sprawią, że stanie się bardziej sycący. Zawierają one dużą ilość potasu, dlatego ich dodatek sprawi, że koktajl będzie obniżał ciśnienie, pomoże też pozbyć się nadmiaru wody z organizmu.

Smak koktajlu stanie się bardziej orzeźwiający, kiedy dodamy do niego również owoców cytrusowych – pomarańczy i cytryn. Wyciśnięty z nich sok zawiera pokaźne ilości witaminy C, a także błonnika.

W zależności od preferencji smakowych koktajl można wzbogacać także innymi owocami i warzywami. Ciekawym pomysłem jest dodanie do niego nasion chia, które są skarbnicą zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3, a także białka, błonnika i soli mineralnych. Nasiona chia sprawią, że koktajl z mango zyska ciekawą konsystencję.

Jak zrobić koktajl z mango?

Wykonanie koktajlu z mango jest bardzo proste. Do tego celu będzie jednak potrzebny blender, który zmiksuje wszystkie składniki na jednolitą masę. Owoce należy umyć, obrać, pokroić i włożyć do blendera. Następnie mielimy je na gładką (choć nie jest to konieczne – jeżeli chcemy, żeby koktajl zawierał cząsteczki owoców skracamy czas pracy blendera) masę. W przypadku, kiedy uzyskaliśmy zbyt gęstą konsystencję, możemy dodać do koktajlu wody lub soku z pomarańczy.

Kiedy zdecydujemy się na dodanie nasion chia, zróbmy to po zmiksowaniu wszystkich owoców. Następnie odłóżmy koktajl na kilkadziesiąt minut, co pozwoli nasionom wchłonąć wodę i zwiększyć objętość.

Domowej roboty koktajl z mango jest pozbawiony substancji konserwujących, dlatego należy spożyć go jak najszybciej (najlepiej jeszcze tego samego dnia). Można przechowywać go kilka godzin w lodówce.

Koktajl z mango będzie znakomitym dodatkiem do śniadania. Jest także znakomitą propozycją na drugie śniadanie. Unikajmy picia go w godzinach wieczornych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here