Wiórki kokosowe – właściwości, wpływ na zdrowie, przykłady zastosowań, dieta

0
357
orzech kokosa, wiórki, liście

Wiórki kokosowe są popularnym dodatkiem do ciast i deserów, a także potraw kuchni azjatyckiej. Cenimy je za doskonały smak i kokosowy aromat. Okazuje się, że wiórki są nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Pomimo wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych mogą pomagać w odchudzaniu. Warunkiem jest jednak dodawanie ich do niskokalorycznych potraw lub spożywanie solo. Jakie jeszcze korzyści daje nam włączenie wiórków kokosowych do naszej diety?

Jakie właściwości mają wiórki kokosowe?

Wiórki kokosowe, czyli rozdrobniony i wysuszony miąższ orzecha kokosowego zawierają witaminy C i E, które wzmacniają odporność naszego organizmu, a także pozytywnie wpływają na kondycję naszej skóry. Miąższ kokosa to także witaminy z grupy B, które mają pozytywny wpływ na kondycję układu nerwowego. Wiórki są ponadto bardzo dobrym źródłem potasu. Znajdziemy w nich też magnez, żelazo, wapń, cynk, sód i fosfor.

Aromatyczne wiórki to również tłuszcze nasycone (średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które nie zwiększają poziomu złego cholesterolu i nie odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej), błonnik, niewielkie ilości białka, a także elektrolity, które pozwalają na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Wiórki kokosowe na odchudzanie?

Część osób rezygnuje ze spożywania kokosów na diecie redukcyjnej ze względu na wysoką zawartość tłuszczów nasyconych. Okazuje się, że jest to całkowicie nieuzasadnione, gdyż tłuszcz obecny w kokosach nie przyczynia się do tycia. Co więcej wiórki pęcznieją w żołądku sprawiając, że przez długi czas czujemy się syci i w efekcie jemy mniej.

Ze względu na wysoką zawartość potasu miąższ orzecha kokosowego powoduje usuwanie nadmiaru wody z organizmu, co skutkuje spadkiem wagi, zniwelowaniem uczucia opuchnięcia i redukcją cellulitu.

Kwasy tłuszczowe MCT, które są zawarte w kokosach przyspieszają nasz metabolizm, dlatego spożywając je szybciej spalamy kalorie. Istnieją badania, które sugerują, że tłuszcz kokosowy pomaga w walce z otyłością brzuszną. Nie należy się więc zrażać faktem, że sto gram wiórków kokosowych to około 660 kcal.

Wiórki kokosowe w profilaktyce przeciwnowotworowej

Większość produktów wytwarzanych z kokosa charakteryzuje się właściwościami przeciwzapalnymi i antyoksydacyjnymi. Wiórki kokosowe pozwalają utrzymać równowagę kwasowo-zasadową w naszym organizmie, dlatego będą znakomitym uzupełnieniem diety alkalicznej. Ich regularne spożywanie pozwala zapobiegać wielu chorobom, które rozwijają się w wyniku długotrwałego zakwaszenia organizmu.

Jak wkomponować wiórki kokosowe w codzienne menu?

Wiórki kokosowe są aromatycznym i jak się okazuje – również zdrowym dodatkiem do wielu potraw. Możemy wzbogacić nimi poranną owsiankę. Będą pasowały również do jogurtów, kefirów, maślanek czy owocowych koktajli.

Również w porze obiadowej mamy wiele możliwości wykorzystania kokosa. Wiórki doskonale pasują do naleśników, różnego rodzaju placków, racuchów.

Bardzo ciekawy smak będzie miał również kurczak lub indyk z dodatkiem kokosa. Połączenie mięsa drobiowego z wiórkami kokosowymi to znak rozpoznawczy kuchni orientalnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here