Prowadzisz sklep w Internecie? Ten model biznesowy od lat przynosi ogromne zyski wielu śmiałkom, którzy zdecydowali się sprzedawać swoje produkty online. W ostatnich latach stale przybywa sklepów internetowych, ponieważ zmieniają się też nawyki konsumenckie klientów. Jeśli prowadzisz sklep e-commerce, albo planujesz rozpoczęcie działalności sprzedażowej, blog e-commerce może być przydatnym narzędziem. Zobacz, dlaczego warto go prowadzić i co można dzięki niemu zyskać.
Sklep e-commerce: na czym polega sprzedaż internetowa?
Zanim na dobre rozkręcisz swoją sprzedaż przez Internet, potrzebujesz unikatowej strony www, za pomocą której dotrzesz do klientów. Tego typu platformę e-commerce zbudujesz łatwo i szybko dzięki nowoczesnemu kreatorowi stron internetowych. Najlepsze rozwiązania dostarcza firma Zyro, gdzie czeka na Ciebie darmowa domena, a do tego niezwykle atrakcyjne plany subskrypcji.
To właśnie u podstaw sprzedaży internetowej leży sklep e-commerce działający pod adresem domeny internetowej. Warto wybrać taką nazwę dla swojej strony, żeby klienci mogli się z nią identyfikować i łatwiej ją zapamiętywali.
Samo pojęcie e-commerce odnosi się natomiast do handlu elektronicznego przy pomocy platformy cyfrowej. Jest to model biznesowy, pozwalający na zakup i sprzedaż produktów przez Internet. Warto rzucić okiem na garść statystyk, żeby lepiej zrozumieć, jak rozwija się ten sektor gospodarki:
- Sprzedaż detaliczna online warta jest 4,9 biliona USD na całym świecie. Serwis Statista przewiduje, że na przestrzeni najbliższych trzech lat wzrośnie ona o 50%.
- W 2021 roku 3,56 biliona dolarów obrotu w e-commerce było zasługą użytkowników mobilnych. Warto zatem zadbać o responsywność swojej platformy i bloga sprzedażowego.
- Aż 58,4% stanowią klienci powracający, którzy kupują coś online każdego tygodnia. Największą popularnością cieszą się kategorie związane z elektroniką oraz ubraniami.
Handel elektroniczny to nie pojęcie związane z przyszłością, ale teraźniejszy trend, który będzie się utrzymywał. Rozwój sprzedaży internetowej nie pozostawia wątpliwości, że rośnie też konkurencja na tym polu. Dlatego też warto zadbać o nowoczesne narzędzia, jakie pozwalają utrzymać Twój sklep e-commerce na wysokim poziomie.
Jedną z najlepszych decyzji jest uruchomienie bloga e-commerce.
Dlaczego Twój sklep e-commerce potrzebuje bloga?
Nawet, jeżeli wydaje Ci się, że Twój sklep e-commerce świetnie sobie radzi, a do tego prowadzisz wspaniałe kampanie w social media, blog sklepowy wciąż pozostaje jednym z kluczy do sukcesu.
Blogowanie na tematy związane z Twoją branżą i niszą ma sporo pożytecznych zalet. Tego typu treści potrafią generować dodatkowy ruch na stronie, przez co rośnie sprzedaż w sklepie online. Chcesz wiedzieć, dlaczego warto prowadzić blog e-commerce? Zebraliśmy dla Ciebie 6 najważniejszych powodów.
1. Blog e-commerce pozytywnie wpływa na SEO
SEO (Search Engine Optimization) to pojęcie związane z optymalizacją stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Działania optymalizujące dotyczyć mogą również sklepów e-commerce, a odpowiednio prowadzony blog znacznie wpływa na ich rozwój.
Celem właściwego SEO jest lepsze pozycjonowanie, a więc osiągnięcie wysokiego miejsca w ramach wyszukiwania danych haseł. Ponieważ konkurencja w e-commerce jest ogromna (i stale rośnie), trzeba dziś jeszcze mocniej zawalczyć o każdego klienta.
Jak do SEO ma się prowadzenie bloga w sklepie internetowym? Otóż, przy odpowiednio dobranych słowach kluczowych oraz częstotliwości wpisów, coraz więcej klientów będzie odwiedzać stronę. Wielu z nich może potencjalnie zainteresować się treściami, a także produktami, jakie oferujesz. W ten sposób lepiej wypromujesz swój sklep i zyskasz nowych kupujących.
2. Poradniki na blogu zachęcają klientów do zakupów
Cokolwiek sprzedajesz, istnieją spore szanse, że masz takich klientów, którzy szukają różnego rodzaju wskazówek czy inspiracji. Odnosi się to do praktycznie wszystkich grup produktowych: od produktów kosmetycznych, przez sprzęt sportowy, po artykuły do majsterkowania. Pora wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i dać im to, czego szukają, a więc odpowiedzi na odwieczne internetowe pytanie „jak…”.
Pisząc posty na bloga, twórz jak najwięcej przydatnych poradników oraz samouczków. Wpisy te powinny być przydatne, a także dawać konkretne odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów. Dzięki temu dotrzesz nie tylko do nowych kupujących, ale również zatrzymasz stałych kontrahentów na dłużej.
3. Blog e-commerce pozwoli rozbudować listę mailingową
Zapewne już wiesz, że lista mailingowa w sklepie e-commerce to jedna z najważniejszych podstaw skutecznego marketingu. Jeśli Twój blog oferuje treści, które Twoi klienci lubią i chętnie z nich korzystają, może Ci to pomóc rozwinąć listę e-mailową. Dzięki takim działaniom będziesz w stanie szybciej rozsyłać ekskluzywne oferty, promocje, a także informacje o nowych produktach.
Wcale nie musisz dodawać irytującego okienka pop-up zachęcającego do subskrypcji newslettera, którego widok powoduje, że klienci tylko szukają znaku X w celu zamknięcia. W zamian, oferuj dołączenie do listy mailingowej dzięki przyciskom CTA umieszczanym w swoich postach blogowych. Jest to znacznie mniej inwazyjne rozwiązanie, które i tak przynosi swój zamierzony efekt.
4. Posty typu lifestyle wzmacniają lojalność kupujących
Jeżeli chcesz sięgnąć po najnowsze trendy w marketingu internetowym, pora zbudować społeczność wokół swojego sklepu. Blog e-commerce przekłada się na wzrost zainteresowania wśród kupujących. Warto tworzyć posty lifestyle’owe, które znacznie wzmacniają lojalność klientów, jacy powracać będą po więcej ciekawych informacji.
Skup się na tym, co naprawdę interesuje Twoich klientów. Sprawdź, czego szukają w sieci, a następnie dostarczaj ciekawe treści będące odpowiedzią na ich potrzeby. Praktycznie każdy produkt można zamknąć w kategoriach związanych ze stylem życia. Ciekawe i nietuzinkowe posty blogowe sprawią, że Twoi klienci stworzą lojalną społeczność.
5. Blog e-commerce pozwala rozbudować współpracę z innymi firmami
E-commerce nie polega jedynie na konkurowaniu z podobnymi przedsiębiorstwami. Warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i polecać produkty komplementarne, jakie nie stanowią dla Ciebie bezpośredniej konkurencji. Żeby móc działać w ten sposób, potrzebna jest współpraca z innymi firmami.
Dodawanie linków afiliacyjnych w postach blogowych to jeden z lepszych sposobów na organiczne zwiększenie sprzedaży. Pamiętaj, że tego typu współpraca zawsze powinna działać w dwie strony. Dlatego też wyciągnij dłoń do firm, które są skłonne promować Twoje produkty również w swoich artykułach na blogu.
Jeżeli zadbasz o estetykę swoich wpisów, a więc sięgniesz po oryginalne zdjęcia, dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Te same treści możesz później fragmentarycznie wykorzystać na swoich profilach w mediach społecznościowych. Sklep e-commerce działa znacznie skuteczniej, jeśli wykorzystasz te swoiste naczynia połączone.
Sprzedajesz produkt, piszesz o nim tekst na bloga, a następnie zajawkę umieszczasz na Facebooku czy Instagramie. Odbiorcy treści z social media trafiają po nitce do kłębka, a następnie zyskujesz nowego klienta. Krok po kroku rozbudujesz grono odbiorców na każdej platformie, gdzie dzielisz się informacjami na temat swojej działalności.
Sklep e-commerce i blog: dobrana para!
Czy Twój sklep e-commerce potrzebuje bloga? Oczywiście, że tak! Jeśli chcesz zwiększyć widoczność sklepu online, dotrzeć do nowych klientów i generować większą sprzedaż, zacznij pisać bloga. Intrygujące i nietuzinkowe treści możesz bez trudu dodawać na swoją witrynę poprzez kreator stron www, gdzie intuicyjny edytor pozwoli Ci łatwo i szybko tworzyć bloga e-commerce. Nie zwlekaj, blog sklepowy to naprawdę skuteczna metoda na jeszcze lepszy marketing w sieci!