Słodycze na diecie – czy można sobie na nie pozwolić?

0
0
czekolada

Wszystkie osoby zaczynające się odchudzać dostają zalecenie rezygnacji ze słodyczy. Dla wielu jest to bardzo trudne, gdyż spożywali słodycze przez długie lata, a ich całkowite odstawienie jest szokiem dla organizmu. Czy istnieje sposób na rozwiązanie tego problemu, który zadowoli wszystkich?

Jak sobie poradzić z apetytem na słodycze na diecie?

Słodycze są prawdziwą bombą cukrów prostych. Po ich spożyciu poziom cukru w naszej krwi gwałtownie się podnosi, co wyzwala w naszym organizmie endorfiny. Zadowoleni i spokojni czujemy się jednak tylko przez chwilę, gdyż cukier zaczyna bardzo szybko opadać. W takich chwilach mamy ochotę sięgnąć po kolejną porcję słodyczy, co prowadzi do błędnego koła i jest doskonałym przepisem na przytycie.

Problem ze słodyczami jest jednak taki, że im skrupulatniej sobie ich odmawiamy, tym większą mamy na nie ochotę. Co zatem robić w takiej sytuacji?

Apetyt na słodycze bardzo ciężko jest pokonać. Co gorsza, kiedy złamiemy swoje postanowienie, bardzo często odczuwamy wyrzuty sumienia. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje się pozwolenie sobie na jedzenie słodkich rzeczy. Jak to zrobić, nie przerywając jednocześnie diety?

U większości osób odchudzających się apetyt na słodycze jest szczególnie silny na początku odchudzania. Jest to związane z odstawieniem cukru. Dodatkowo dochodzą utrwalane często latami nawyki. Jeżeli w różnych sytuacjach automatycznie sięgamy po coś słodkiego, może być nam niezmiernie ciężko się od tego odzwyczaić. Z tego względu lepiej jest nie sięgać po radykalne rozwiązania. Na początku odchudzania można po prostu zmniejszyć ilość spożywanych słodkości, z czasem uczyć się zastępować je innymi produktami.

Odchudzanie i jedzenie słodyczy?

Zakazywanie sobie jedzenia słodyczy może spowodować efekt odwrotny do zamierzonego, dlatego osoby, które nie mogą oprzeć się słodkim przysmakom powinny sobie na nie pozwolić. Wprowadzenie słodyczy do dietetycznego menu może paradoksalnie sprawić, że będziemy jeść ich mniej niż w sytuacji, kiedy postanowiliśmy zrezygnować z nich całkowicie.

Pamiętajmy, że jeżeli mamy ochotę na słodycze, lepiej jest jeść je w godzinach porannych i popołudniowych. Wówczas uczynią najmniej szkód w naszym organizmie, a dodatkowo będziemy mieć jeszcze cały dzień, żeby je spalić. Dodatkowo w ciągu dnia zazwyczaj mamy wiele obowiązków i nie możemy sobie pozwolić na siedzenie i delektowanie się słodkościami. Zupełnie inaczej jest wieczorem. Słodycze dobrze jest żuć powoli, co pozwoli delektować się ich smakiem. Nie należy pochłaniać ich bez opamiętania.

Jakie słodycze wybrać na diecie?

Współcześnie w sklepach znajdziemy ogromny wybór słodyczy. Warto postarać się wybierać takie, które są nie tylko smaczne, ale również i zdrowe. Kiedy lubimy lody owocowe, stawiajmy na zdrowe sorbety. Doskonale jest zrobić je samodzielnie. Zawierają one niewiele cukru, a smakują wybornie. Co więcej korzystnie wpływają na nasze zdrowie.

Przygotowanie sorbetu truskawkowego nie zajmie nam wiele czasu. Będziemy potrzebowali mrożonych truskawek, połowy łyżeczki cukru (możemy zastąpić go ksylitolem – jest mniej słodki, dlatego należy dodać go więcej), a także soku z cytryny. Wszystkie składniki należy zblendować na gładką masę, przełożyć do pucharków i włożyć na chwilę do lodówki.

Również inne słodycze warto przygotowywać samodzielnie. Daje nam to pewność, że spożywamy tylko i wyłącznie najlepszej jakości składniki bez zbędnych dodatków.

Doskonałym pomysłem jest znalezienie zamienników tradycyjnych słodyczy, które możemy kupić w większości sklepów. Zamiast tradycyjnego batonika czekoladowego z karmelem spróbujmy batona daktylowego ze spiruliną, owocami i orzechami. Takie zdrowsze słodycze mają słodki smak i są bardzo sycące. Karmimy więc nasze zmysły, a dodatkowo robimy coś dobrego dla zdrowia.

Jeżeli jesteśmy wielkimi fanami czekolady, zamiast wersji mlecznej lub nadziewanej, wybierzmy czekoladę gorzką (im wyższa zawartość kakao tym lepiej). Gorzka czekolada charakteryzuje się silnym działaniem antyoksydacyjnym, a dodatkowo ma pozytywny wpływ na mózg.

Osoby, które przyzwyczaiły się do jedzenia chipsów podczas oglądania telewizji, zamiast tradycyjnych chipsów ziemniaczanych smażonych na ogromnej ilości tłuszczu mogą wybrać suszone warzywa i owoce – na przykład jabłka i buraki. Są one niezwykle smaczne, a przy tym zdrowe. Draże czekoladowe możemy zastąpić zdrowymi orzechami (są one bardzo kaloryczne, dlatego powinniśmy zachować umiar).

Nie musimy całkowicie rezygnować także z tradycyjnych słodyczy. Jedzenie ich raz na jakiś czas nie powinno poważnie zaszkodzić naszej sylwetce, będzie mieć jednak pozytywny wpływ na psychikę.

W miarę jak będziemy zmniejszać ilość spożywanych słodyczy, nasza chęć spożywania cukru powinna się zmniejszyć. Wówczas odkryjemy, że nawet warzywa są dla nas bardzo słodkie. Jeżeli wcześniej byliśmy w stanie zjeść całą tabliczkę czekolady naraz, teraz wystarczy nam kilka marchewek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here