Papryka – twój sojusznik w odchudzaniu

0
39

Nieustanne szukanie coraz z nowszych produktów dietetycznych to nie uchronny element wielu osób przebywających na diecie .Zależy nam na posiłkach , lub grupie produktów ,które będą zaspokajać nasz apetyt .Jednocześnie muszą to być produkty pozytywnie wpływające na naszą dietę. Bardzo zależy nam na utrzymanie lub zrzucenie kilku kilogramów z naszej dotychczasowej wagi .Nawiązując do tematu artykułu , pragnę stwierdzić ,że spożywanie ostrych potraw pozwala zaspokoić nasz apetyt .Przedstawię kilka faktów potwierdzonych badaniami o niezwykłych właściwościach ostrej papryki w czasie diety i nie tylko .Dowiedziono ,że ostra papryka po spożyciu ma ‘kontrole ‘ nad głodem .Wykazano także ,ze to działanie jest jeszcze bardziej nasilone w momencie gdy wcześniej jej nie spożywaliśmy .

Jedzenie ostrej papryki wspomaga odchudzanie , tak dowiedli naukowcy z Australii .Po przez szereg badań przeprowadzonych na ludziach otyłych stwierdzono iż osoby o wysokim stopniu otyłości mają szanse schudnąć w większym stopniu gdy do swojej diety włączą ostre papryczki .Dzieje się tak za sprawą poziomu insuliny w organizmie ponieważ sprawdzono ,że osoby spożywające papryczki mają o wiele niższy poziom jej w organizmie .

 

Za piekielnie ostry smak papryczki odpowiada kapsaicyna. Dowiedziono ,ze w ten sposób rośliny chronią się przed zjedzeniem .Na świeci jest wielu zwolenników piekielnego smaku papryczek .Istnieje także duża grupa osób  negatywnie nastawiona do spożywania papryczek . W przypadku takich osób należy przełamywać swoje bariery kulinarne na rzecz zdrowego i szczupłego wyglądu .Wiele osób uważa ,że zjedzenie takiej papryczki jest za bardzo ekstremalnym wyczynem . Temu zjawisku przyjrzeli się bliżej naukowcy z USA . Stwierdzili ,że po zjedzeniu papryczki , kilka godzin po spożyciu wytwarzane jest ciepło .Dla chcącego nic trudnego , jeżeli już przełamiemy swoje obawy i wprowadzimy papryczki do swojego codziennego jadłospisu możemy zauważyć pozytywny wpływ na nasz organizm jak i wagę i zdrowy wygląd naszego ciała .

Jeżeli już zdecydujesz się na wprowadzenie papryki do swojej diety ,a nie jesteś gotowy ,aby ją spożywać codziennie . Zacznij wprowadzać ją stopniowo zaczynając od małych ilościach z dodatkiem do innych potraw .Możesz także wzbogacić swojej posiłki o papryczki ,które dodają charakterystycznego  smaku   .Idealny dodatek do zup, sałatek, surówek , kanapek ,a nawet lodów .Możesz także zastąpić surowe warzywo , gotowymi przyprawami dostępnymi w każdym sklepie

Najlepiej dodać papryczki ,jako element składowy zdrowej diety .W połączeniu ze ćwiczeniami w ciągu dnia będą stanowić żelazny fundament do osiągnięcia wymarzonej figury .Duża motywacja do działania i silna wolna to idealne połączenia .Warto wystawić swoje kubki smakowe na próbę i przyzwyczajać do ostrego smaku papryczek ,a na rezultaty nie będziemy musieli długo czekać .Musimy jednak pamiętać ,aby papryczki ostre były spożywane w umiarkowanych porcjach .Ponieważ zbyt duża ilość w organizmie ( przy jednym spożyciu )  ma działanie drażniące i toksyczne.

Nie tylko ostre papryczki mają dobry wpływ na nasz proces odchudzania. Zielona , czerwona czy żółta każda z nich jest zdrowa i niskokaloryczna ,a jednocześnie mam dobry wpływ na nasz organizm .Jeżeli trudno nam się przekonać do ostrych papryczek możemy zaczynać właśnie od łagodnych i stopniowo się przełamywać do tych nieco bardziej ostrych .Staraj się ją jeść kiedy tylko może ponieważ jest bogata w witaminę C , grupy B , E również w beta- karoten , sole mineralne ; żelazo , potas , magnez i błonnik .Czyli jak łatwo zauważyć papryka jest bogata w wiele składników potrzebnych w naszym organizmie.

Papryka zielona posiada w swoim składzie dużo kwasu foliowego . Dlatego jest wskazana szczególnie dla kobiet w ciąży lub planujące ciąże  ponieważ  bardzo potrzebują tego składnika .Polecana także osoba odchudzającym się.

Papryka czerwona poleca szczególnie dla osób ,które pragną poprawić wygląd swojej skóry .Ponieważ w niej szczególnie dużo występuje beta- karoten, który pozwana np. utrzymać na długą opaleniznę .Posiada najwięcej składników odżywczych ,ale zarazem jest najbardziej kaloryczna z pośród tej grupy papryk .

Oceń ten post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.