Papryka – twój sojusznik w odchudzaniu

0
32

Nieustanne szukanie coraz z nowszych produktów dietetycznych to nie uchronny element wielu osób przebywających na diecie .Zależy nam na posiłkach , lub grupie produktów ,które będą zaspokajać nasz apetyt .Jednocześnie muszą to być produkty pozytywnie wpływające na naszą dietę. Bardzo zależy nam na utrzymanie lub zrzucenie kilku kilogramów z naszej dotychczasowej wagi .Nawiązując do tematu artykułu , pragnę stwierdzić ,że spożywanie ostrych potraw pozwala zaspokoić nasz apetyt .Przedstawię kilka faktów potwierdzonych badaniami o niezwykłych właściwościach ostrej papryki w czasie diety i nie tylko .Dowiedziono ,że ostra papryka po spożyciu ma ‘kontrole ‘ nad głodem .Wykazano także ,ze to działanie jest jeszcze bardziej nasilone w momencie gdy wcześniej jej nie spożywaliśmy .

Jedzenie ostrej papryki wspomaga odchudzanie , tak dowiedli naukowcy z Australii .Po przez szereg badań przeprowadzonych na ludziach otyłych stwierdzono iż osoby o wysokim stopniu otyłości mają szanse schudnąć w większym stopniu gdy do swojej diety włączą ostre papryczki .Dzieje się tak za sprawą poziomu insuliny w organizmie ponieważ sprawdzono ,że osoby spożywające papryczki mają o wiele niższy poziom jej w organizmie .

 

Za piekielnie ostry smak papryczki odpowiada kapsaicyna. Dowiedziono ,ze w ten sposób rośliny chronią się przed zjedzeniem .Na świeci jest wielu zwolenników piekielnego smaku papryczek .Istnieje także duża grupa osób  negatywnie nastawiona do spożywania papryczek . W przypadku takich osób należy przełamywać swoje bariery kulinarne na rzecz zdrowego i szczupłego wyglądu .Wiele osób uważa ,że zjedzenie takiej papryczki jest za bardzo ekstremalnym wyczynem . Temu zjawisku przyjrzeli się bliżej naukowcy z USA . Stwierdzili ,że po zjedzeniu papryczki , kilka godzin po spożyciu wytwarzane jest ciepło .Dla chcącego nic trudnego , jeżeli już przełamiemy swoje obawy i wprowadzimy papryczki do swojego codziennego jadłospisu możemy zauważyć pozytywny wpływ na nasz organizm jak i wagę i zdrowy wygląd naszego ciała .

Jeżeli już zdecydujesz się na wprowadzenie papryki do swojej diety ,a nie jesteś gotowy ,aby ją spożywać codziennie . Zacznij wprowadzać ją stopniowo zaczynając od małych ilościach z dodatkiem do innych potraw .Możesz także wzbogacić swojej posiłki o papryczki ,które dodają charakterystycznego  smaku   .Idealny dodatek do zup, sałatek, surówek , kanapek ,a nawet lodów .Możesz także zastąpić surowe warzywo , gotowymi przyprawami dostępnymi w każdym sklepie

Najlepiej dodać papryczki ,jako element składowy zdrowej diety .W połączeniu ze ćwiczeniami w ciągu dnia będą stanowić żelazny fundament do osiągnięcia wymarzonej figury .Duża motywacja do działania i silna wolna to idealne połączenia .Warto wystawić swoje kubki smakowe na próbę i przyzwyczajać do ostrego smaku papryczek ,a na rezultaty nie będziemy musieli długo czekać .Musimy jednak pamiętać ,aby papryczki ostre były spożywane w umiarkowanych porcjach .Ponieważ zbyt duża ilość w organizmie ( przy jednym spożyciu )  ma działanie drażniące i toksyczne.

Nie tylko ostre papryczki mają dobry wpływ na nasz proces odchudzania. Zielona , czerwona czy żółta każda z nich jest zdrowa i niskokaloryczna ,a jednocześnie mam dobry wpływ na nasz organizm .Jeżeli trudno nam się przekonać do ostrych papryczek możemy zaczynać właśnie od łagodnych i stopniowo się przełamywać do tych nieco bardziej ostrych .Staraj się ją jeść kiedy tylko może ponieważ jest bogata w witaminę C , grupy B , E również w beta- karoten , sole mineralne ; żelazo , potas , magnez i błonnik .Czyli jak łatwo zauważyć papryka jest bogata w wiele składników potrzebnych w naszym organizmie.

Papryka zielona posiada w swoim składzie dużo kwasu foliowego . Dlatego jest wskazana szczególnie dla kobiet w ciąży lub planujące ciąże  ponieważ  bardzo potrzebują tego składnika .Polecana także osoba odchudzającym się.

Papryka czerwona poleca szczególnie dla osób ,które pragną poprawić wygląd swojej skóry .Ponieważ w niej szczególnie dużo występuje beta- karoten, który pozwana np. utrzymać na długą opaleniznę .Posiada najwięcej składników odżywczych ,ale zarazem jest najbardziej kaloryczna z pośród tej grupy papryk .

Papryka – twój sojusznik w odchudzaniu
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here