Lunch box – zdrowa dieta dla zapracowanych, co włożyć do lunch boxa

0
42

Ogromna część z nas spędza w pracy znaczną część swojego dnia. Nawet jeżeli pracujemy standardowe osiem godzin, co zdarza się coraz rzadziej, dojazdy i powroty z miejsca zatrudnienia są również bardzo czasochłonne. Taka sytuacja sprawia, że nie mamy możliwości jeść wszystkich posiłków w domu. Kiedy nie chcemy także jeść na mieście, doskonałym rozwiązaniem jest lunch box.

Jak odżywiać się zdrowo pracując na pełny etat?

Osoby, które spędzają w pracy dużo czasu powinny szczególnie przemyśleć kwestię odżywiania. Zarówno odżywianie się fast foodami, jak i niejedzenie przez cały dzień nie wyjdzie nam na zdrowie. Dodatkowo zagrażają naszej sylwetce. Ludzie, którzy w ciągu dnia nie mają czasu na zjedzenie obiadu, często wynagradzają sobie tę niedogodność wieczorem. Są wówczas tak głodni, że nie zwracają na ilość, a tym bardziej na jakość spożywanych pokarmów. W wielu wypadkach niezdrowe nawyki żywieniowe są kultywowane przez nas latami, co odbija się negatywnie na zdrowiu.

Jednak warto zdawać sobie sprawę, że nawet najbardziej napięty plan dnia nie uniemożliwia nam zdrowego odżywiania. Osoby, które nie chcą rezygnować z pracy i prawidłowego żywienia wybierają lunch boxy.

Czy jest lunch box?

Lunch box to zdrowy posiłek zapakowany do poręcznego pudełka, które bez problemu możemy zabrać ze sobą do pracy. Lunch box zmieści się w plecaku lub większej torebce. O jego zawartości decydujemy sami. Dodatkowo jeżeli wiemy, że nieprędko wrócimy do domu, możemy przygotować kilka lunch boxów. Warto wybierać takie potrawy, które będą dobrze smakowały na zimno, a jeśli mamy możliwość skorzystania w pracy z kuchenki mikrofalowej – nie musimy się ograniczać.

Zawartość lunch boxa najlepiej jest przygotowywać wieczorem przed pracą. Lepiej nie zostawiać tego zadania na rano, zwłaszcza jeżeli nie jesteśmy pewni, czy uda się nam wstać odpowiednio wcześnie.

Co włożyć do lunch boxa?

Zawartość lunch boxa jest ograniczona tylko i wyłącznie naszą wyobraźnią. Warto jednak zadbać, żeby dania były możliwie jak najbardziej zróżnicowane i zdrowe.

Połowę zawartości pudełka mogą stanowić:

  • surowe,
  • grillowane,
  • lub gotowane na parze

warzywa i owoce, które są pełne witamin i minerałów, a także błonnika. W lunch boxie powinny znaleźć się również węglowodany złożone – świetnie sprawdzą się różnego rodzaju kasze lub brązowy ryż. Zapewnią nam one uczucie sytości na długie godziny, co ma szczególne znaczenie w pracy. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na pełnoziarniste pieczywo, tortillę lub razowe makarony.

Bardzo ważnym elementem lunch boxa jest białko. Dobrym jego źródłem jest:

  • mięso czerwone,
  • mięso drobiowe,
  • ryby,
  • owoce morza,
  • a także jogurty,
  • i wszelkiego rodzaju sery.

Białka nie musi być dużo – wystarczy jeżeli będzie stanowić dwadzieścia pięć procent lunch boxa.

Jeżeli w naszym lunch boxie jest dużo warzyw i owoców, nie powinniśmy zapominać o tłuszczu. Jest on tak ważny, gdyż rozpuszcza się w nim część niezbędnych dla zdrowia witamin – między innymi witaminy A, E, K, D. Dobre tłuszcze to:

  • oliwa z oliwek,
  • olej kokosowy,
  • olej sezamowy,
  • olej rzepakowy,
  • czy olej lniany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here