Kotleciki z kaszy jaglanej, pestek słonecznika i szpinaku – pomysł na zdrowy i wegański posiłek

0
6

Osoby rozpoczynające dietę wegańską często nie wiedzą co jeść. W wielu wypadkach sięgają po gotowe produkty sojowe, które choć bezmięsne, nie wpływają korzystnie na ludzkie zdrowie. Znacznie lepszym pomysłem wydaje się przygotowanie kotlecików z kaszy jaglanej, pestek słonecznika i szpinaku, które są nie tylko smaczne, ale też pełne prozdrowotnych substancji. Będą one odpowiednie zarówno na obiad jak i kolację. Z powodzeniem możemy włożyć je do lunch boxa, gdyż bardzo dobrze smakują na zimno. Poniżej przepis.

Kotlety z kaszy jaglanej, pestek słonecznika i szpinaku – co kupić?

Jeżeli pomysł na przygotowanie wegańskich kotletów się nam spodobał, powinniśmy zaopatrzyć się w następujące składniki:

  • jedną szklankę kaszy jaglanej,
  • około 100 g szpinaku (jeżeli tylko mamy taką możliwość, wybierajmy szpinak świeży),
  • dwa ząbki czosnku,
  • dwie łyżki mielonego siemienia lnianego,
  • pół szklanki łuskanego słonecznika,
  • dwie łyżki świeżej, posiekanej bazylii,
  • jedna łyżeczka curry,
  • dwie łyżeczki suszonego oregano,
  • jedna łyżeczka kurkumy,
  • szklanka mrożonego, zielonego groszku,
  • sól i czarny pieprz do smaku.

Co zrobić ze składnikami?

Pierwszym krokiem do przygotowania wegańskich kotlecików jest ugotowanie kaszy jaglanej. Pamiętajmy, że najpierw dobrze jest ją opłukać i namoczyć (w ten sposób pozbędziemy się jej charakterystycznego gorzkiego smaku). Ugotować należy też zielony groszek.

Pestki słonecznika mielimy w blenderze. Proces ten powinien trwać bardzo krótko, gdyż nie zależy nam na uzyskaniu jednolitej masy.

Do blendera wkładamy umyte liście szpinaku, groszek, siemię lniane, słonecznik, czosnek (można go wcześniej przecisnąć przez praskę). Składniki te blendujemy. Następnie przekładamy je do dużej miski i łączymy z ugotowaną kaszą jaglaną, bazylią, curry i oregano. Produkty należy wymieszać, a następnie doprawić do smaku solą i pieprzem.

Następny etap różni się nieco od przygotowania tradycyjnych kotletów mielonych. Nie używamy tu bowiem jajka i bułki tartej. Z uzyskanej masy formujemy kotlety, które układamy na blasze wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiamy na około dwieście stopni Celsjusza, a kotlety pieczemy przez piętnaście do dwudziestu minut (powinny się delikatnie zarumienić).

Potrawa ta smakuje znakomicie z sałatką ze świeżej rukoli, ogórków, oliwek i pomidorów. Można podać je z mizerią, sosem jogurtowym lub sosem pomidorowym. Będzie dobrym pomysłem na przystawkę.

Korzyści z jedzenia kotletów z kaszą jaglaną

Aromatyczne kotleciki z kaszą jaglaną to znakomita propozycja dla wszystkich tych, którzy chcieliby jeść więcej kaszy jaglanej, jednak nie do końca odpowiada im jej smak. Dodatek przypraw sprawia, że charakterystyczny smak kaszy jest ledwie wyczuwalny. Danie świetnie sprawdzi się w przypadku osób na diecie bezglutenowej, a także odchudzających się. Ma ono właściwości alkalizujące organizm. Kotlety posmakują nie tylko weganom i wegetarianom, ale też osobom, które na co dzień spożywają mięso.

Kotlety z kaszą jaglaną są pełne witamin (szczególnie witamin z grupy B, które pozytywnie oddziałują na mózg i cały układ nerwowy), a także niezbędnych dla naszego organizmu minerałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here