Dietetyczne śniadanie: co można zjeść na keto śniadanie?

0
9
Przez wiele lat dietetycy promowali klasyczny model śniadania bogatego w węglowodany. Uważano, że ranek to doskonały czas na węglowodanowy posiłek. Miał on dostarczać energii na pierwszą część dnia, a także pobudzać nasz organizm. Współcześnie coraz więcej dietetyków uważa, że równie dobrze służyć nam może dieta bez węglowodanów – dieta ketogeniczna. Śniadanie białkowo tłuszczowe staje się bardzo popularne i zyskuje coraz więcej zwolenników, którzy chętnie zastępują nim klasyczne dietetyczne śniadanie obfitujące w węglowodany.

Zalety śniadania białkowo tłuszczowego

Keto śniadanie może być bardzo korzystne dla naszego organizmu. Pożywne śniadanie, w skład którego wchodzą białka i tłuszcze, znacznie lepiej wpływa na kontrolę glikemii (dobowego stężenia glukozy we krwi). W przeciwieństwie do śniadania zawierającego węglowodany nie spowoduje nadmiernego wzrostu poziomu insuliny, a następnie dużego spadku glukozy, dzięki czemu unikniemy uczucia senności i będziemy mieć więcej energii. Poziom cukru we krwi, który da nam szybkie zdrowe śniadanie białkowo tłuszczowe rośnie wolniej i tym też wolniej spada. Pomoże nam to w kontroli apetytu. Zdrowe keto śniadanie zapewni nam także uczucie sytości, trwające dłużej niż w przypadku klasycznego śniadania. Dodatkowo zwiększa ono możliwości spalania tkanki tłuszczowej podczas diety odchudzającej.

Kto powinien jeść śniadanie białkowo tłuszczowe?

Keto śniadanie powinny jeść przede wszystkim osoby:
• z cukrzycą i stwierdzoną insulinoopornością (pomaga to kontrolować poziom cukru)
• które po zjedzeniu klasycznego śniadania czują się senne, a po 2-3 godzinach ponownie zaczynają odczuwać głód
• mające problemy ze snem i wybudzaniem się w nocy
• odchudzające się i ćwiczące (przyspiesza spalanie tłuszczu)

Śniadanie na diecie ketogenicznej

Wszyscy z pewnością nie raz słyszeliśmy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dietetyczne śniadanie powinno pokrywać dzienne zapotrzebowanie energetyczne w około 25-30% (przy spożywaniu 4-5 posiłków w ciągu dnia). Dla osób rozpoczynających dietę ketogeniczną przy okazji śniadań może pojawić się problem, ponieważ jesteśmy przyzwyczajeni do myślenia o śniadaniu jako o posiłku zawierającym duże ilości węglowodanów.

Co zjeść na zdrowe keto śniadanie

Keto śniadanie bardzo często opiera się na jajkach, ponieważ zawierają one zarówno białka, jak i tłuszcz. Warto wprowadzać także źródła korzystnych dla zdrowia tłuszczów, takie jak tłuste ryby morskie (np. łosoś, tuńczyk, makrela, śledź), awokado, oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy włoskie, laskowe, makadamia, migdały, pestki dyni, nasiona chia czy siemię lniane. Aby śniadania na diecie keto były smaczne i zdrowe należy je także uzupełniać dużą ilością warzyw o niskiej zawartości węglowodanów (np. pomidor, sałata, ogórek, papryka, kalarepa, brokuły). Zadbaj też o to, aby urozmaicać swoje przepisy, aby Twój jadłospis nie był zbyt monotonny. Pomoże to w zapobieganiu ewentualnym niedoborom pokarmowym.

Pomysły na śniadanie na keto diecie

Zastanawiasz się co jeść na keto śniadanie żeby schudnąć? Dieta ketogeniczna może być naprawdę smaczna – wystarczy odpowiednio ją skomponować. Oto kilka pomysłów na smaczne i zdrowe śniadanie na keto diecie:
• jajecznica z dwóch jaj na boczku z koperkiem i pomidorami
• tłusty twaróg ze śmietaną i warzywami (np. rzodkiewka, szczypiorek, pomidor)
• szakszuka z boczkiem i cebulą
• omlet z boczkiem i papryką
• sałatka z tuńczykiem
• łódeczki awokado z jajkiem, kolendrą i przyprażonym boczkiem
• frankfurterki
• placuszki/gofry kokosowe z czekoladą
• naleśniki z serem i rukolą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here