Dieta best life, czyli jak zmienić nawyki żywieniowe

0
1

Wdrożenie prawidłowych nawyków żywieniowych może być szczególnie trudne dla osób, które przez całe życie odżywiały się niezdrowo. Rozpoczęcie zdrowego odżywiania może być łatwiejsze, jeżeli zastosujemy dietę best life. Umożliwia ona stopniowe wprowadzanie zmian, dzięki czemu są one trwalsze. Jakie są zasady diety best life?

Czym jest dieta best life?

Mianem diety best life określamy program żywieniowy, na który składają się trzy fazy. Zostały one zaplanowane w taki sposób, żeby ułatwić nam wdrożenie zdrowych nawyków żywieniowych, a także zmianę stylu życia. Podczas fazy pierwszej pracujemy nad poprawą nawyków żywieniowych. Jest to również czas na wprowadzenie do naszego planu dnia aktywności fizycznej dostosowanej do naszych potrzeb i możliwości. Drugi etap poświęcony jest uzyskaniu prawidłowej masy ciała. Trzecia faza to pełny zdrowy styl życia, który należy kontynuować bezterminowo. Twórca diety nie obiecuje, że będzie łatwo, a jednak przekonuje, że warto. Wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych nie jest proste, dlatego należy dać sobie czas na zmiany. Dieta został dostosowana nie tylko do naszych potrzeb fizjologicznych, ale też do naszej psychiki. Jej twórca zdaje sobie sprawę, że niewłaściwe odżywianie się często wynika z problemów psychologicznych – współcześnie wiele osób ma tendencje do zajadania stresu.

Na jakich zasadach opiera się dieta best life?

Jednym z głównych założeń diety best life jest powolna utrata kilogramów. Choć większość osób rozpoczynających proces odchudzania chce schudnąć szybko – należy zdawać sobie sprawę, że nie jest to najlepszy pomysł. Popularne ekspresowe diety nie pozwalają nam trwale schudnąć (zazwyczaj towarzyszy im efekt jojo), nie mówiąc już o zmianie nawyków żywieniowych. Tylko powolne tempo chudnięcia jest skuteczne i bezpieczne dla naszego zdrowia.

Na diecie best life tracimy średnio pół kilograma w ciągu tygodnia, co w ciągu miesiąca umożliwia nam schudnięcie nieco ponad dwóch kilogramów. Nie jest to tempo imponujące, jednak przez ten czas uczymy się nowych, lepszych nawyków żywieniowych. Im dłużej trwa ten proces, tym większe prawdopodobieństwo, że zmiany będą trwałe.

Dieta best life to nie jest przeznaczona do okresowego stosowania. Jej ostatnia faza powinna trwać do końca życia.

Podczas stosowania diety best life powinniśmy spożywać trzy posiłki dziennie. Dopuszczalna jest także jedna przekąska. Spożywane przez nas produkty muszą mieć dużą gęstość odżywczą. Z tego względu zaleca się wybieranie produktów pochodzenia zwierzęcego (choć nie rezygnujemy także z warzyw i owoców). W naszym menu powinny znaleźć się chude mięsa, jaja, produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze roślinne (używamy ich tylko na zimno). Do menu warto włączyć również chudy nabiał.

Twórca diety liczy się z faktem, że przeciętny jadłospis nie zawsze jest w stanie zaspokoić nasze zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne witaminy i minerały, a także inne działające prozdrowotnie związki. Z tego względu rekomenduje suplementację (należy wybierać tylko suplementy diety charakteryzujące się najwyższą jakością). Do suplementów, które warto zastosować zalicza on kwasy omega-3, czy wapń.

Ważne są również pory jedzenia. Przerwy pomiędzy posiłkami powinny wynosić minimum trzy godziny. Co równie ważne – ostatni posiłek należy spożyć nie później niż dwie – trzy godziny przed snem (należy dać organizmowi czas na jego strawienie).

Aktywność fizyczna uzupełnieniem diety

Twórca diety best life doskonale zdaje sobie sprawę, że sama zmiana nawyków żywieniowych może okazać się niewystarczająca. Do zachowania zdrowia (zarówno fizycznego, jak i psychicznego) jest nam potrzebna aktywność fizyczna. Nie daje on jednak gotowych recept. Aktywność fizyczna powinna być dostosowana do potrzeb i możliwości poszczególnych osób. Zdecydowanie dobrze jest, gdy nasze treningi są zróżnicowane. Korzystne dla naszego zdrowia jest połączenie ćwiczeń siłowych i aerobowych. Jeżeli chodzi o intensywność – lepiej jest wybierać treningi o lekkiej do średniej intensywności. O ile są one powtarzane regularnie, zapewniają nam lepsze efekty niż bardzo intensywne ćwiczenia raz na jakiś czas.

Co jeść na diecie best life?

Podstawą diety best life jest spożywanie produktów o dużej gęstości energetycznej. Nie jest to dieta restrykcyjna – nie rezygnujemy z żadnej grupy żywności. Twórca diety przygotował kilka planów żywieniowych, dzięki czemu każdy ma możliwość dostosowania menu do swoich potrzeb. Możemy zdecydować się na dietę 1500 kcal, czy w przypadku większego zapotrzebowania energetycznego – nawet 2500 kcal.

Wartości kaloryczne dobieramy z uwzględnieniem naszej masy ciała, płci, wieku, wzrostu, czy stopnia aktywności fizycznej (osoby wykonujące prace fizyczne mają wyższe zapotrzebowanie kaloryczne niż pracownicy biurowi).

W książce twórcy diety znajdziemy gotowe jadłospisy, jednocześnie zachęca on do tworzenia własnego menu. Potrzeby każdej osoby są zróżnicowane, dlatego trudno jest stworzyć jeden uniwersalny plan diety, który sprawdzi się u każdego. Jeżeli cierpimy na różnego rodzaju nietolerancje pokarmowe – wykluczmy nietolerowane produkty z naszego menu. Dostosujmy je do własnych potrzeb.

Dieta best life zakłada, że ważne jest nie tylko to co jemy, ale również to, z czego rezygnujemy. Przede wszystkim należy unikać żywności wysokoprzetworzonej, która odpowiada nie tylko za nadprogramowe kilogramy, ale też za pogorszenie się stanu zdrowia. Unikamy dań typu fast food, słodyczy, słonych przekąsek. Konieczna jest również całkowita rezygnacja z alkoholu (jest on nie tylko niebezpieczny dla zdrowia, należy zdawać sobie sprawę, że nawet niewielkie ilości alkoholu mogą zahamować proces chudnięcia pomimo stosowania diety).

Dlaczego warto stosować dietę best life?

Dieta best life jest polecana każdemu. Nie ma tu absolutnie żadnych przeciwwskazań. Posiada ona wiele zalet, a największą z nich jest skuteczność. Praktyka pokazuje, że radykalne zmiany diety i stylu życia często kończą się niepowodzeniem. Decydujemy się na nie pod wpływem silnych emocji, jednak z czasem nasze dawne nawyki przeważają. W tym przypadku jest inaczej, gdyż zmiany wprowadzane są stopniowo.

Na diecie best life chudniemy powoli, co pozwala nam uniknąć efektu jojo, a także innych niekorzystnych zmian towarzyszących dietom odchudzającym. Brak konieczności radykalnego ograniczenia kalorii sprawia, że łatwiej jest nam wytrwać w postanowieniach. Ma to bardzo pozytywny wpływ na naszą psychikę. Chyba każdy z nas zna osoby, które stale są na diecie. Niestety nigdy nie udaje im się schudnąć. Każda kolejna porażka sprawia, że ich wiara we własne możliwości jest coraz słabsza. Takie próby odchudzania obniżają ich poczucie własnej wartości.

Na diecie best life uczymy się obserwować swoje nawyki żywieniowe. Stajemy się świadomi, że niekiedy jemy nie z głodu, ale z powodu zagłuszenia negatywnych emocji. Świadomość ta sprawia, że uczymy się reagować na negatywne stany emocjonalne inaczej niż kompulsywnym objadaniem się.

Oprócz zmian żywieniowych jesteśmy zobowiązani do wprowadzenia do swojego planu dnia aktywności fizycznej. Wiąże się z tym szereg korzyści. Sport poprawia nasze samopoczucie, pozwala też zminimalizować stres, dzięki czemu łatwiej radzimy sobie z potrzebą kompulsywnego jedzenia. Kiedy więcej się ruszamy poprawia się jakość naszego snu, przyspiesza także nasz metabolizm. W efekcie chudnięcie staje się znacznie proszę. Aktywność fizyczna nie pozostaje bez wpływu na wygląd naszego ciała – jest ono jędrniejsze i niezależnie od tego ile ważymy, prezentuje się znacznie lepiej.

Dieta best life nie może nikomu zaszkodzić, gdyż jej twórca zachęca do elastyczności. Nie ma tu produktów, które obowiązkowo musimy jeść. Jeżeli cierpimy na nietolerancje i alergie pokarmowe, mamy obowiązek zastąpić produkty źle tolerowane innymi, o podobnych wartościach odżywczych.

Dieta best life jest odpowiednia dla każdego – niezależnie od wieku, płci, wagi, czy stanu zdrowia. Poleca się ją szczególnie osobom, które latami bezskutecznie próbują zmienić nawyki żywieniowe i styl życia. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here