Dieta Anny Lewandowskiej – charakterystyka, zasady, na jakie efekty można liczyć

0
29
łosoś, pomidory, migdały, oliwa, czosnek

Dieta Anny Lewandowskiej jest współcześnie jedną z chętniej wybieranych kuracji odchudzających. Z pewnością jest to spowodowane popularnością trenerki, choć na uwagę zasługuje także sama dieta. Na czym polega dieta Anny Lewandowskiej? Jakie efekty można dzięki niej uzyskać?

Na czym polega dieta Anny Lewandowskiej?

Główne zasady diety Anny Lewandowskiej można znaleźć na stronie internetowej trenerki – hpba.pl. Jej zdaniem kuracja odchudzająca, która umożliwi nam uzyskanie wymarzonej sylwetki, a dodatkowo sprawi, że będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem – powinna być przede wszystkim różnorodna.

Trenerka zdecydowanie odradza głodówki i monodiety, gdyż nie są one w stanie dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. Jako, że zaleca ona aktywny tryb życia, kuracja odchudzająca powinna dostarczać energii niezbędnej do regularnych ćwiczeń.

Jednym z ważniejszych zaleceń dietetycznych Anny Lewandowskiej jest spożywanie w dużych ilościach warzyw i owoców. Zawierają one ogromne ilości witamin i minerałów, są również bogate w błonnik, który pomaga oczyszczać organizm z toksyn, hamuje wchłanianie się tłuszczów z pożywienia, a co więcej – redukuje dolegliwości trawienne takie jak wzdęcia, czy zaparcia.

Bardzo ważne jest spożywanie wysokiej jakości tłuszczów. Dla naszego zdrowia ważne są przede wszystkim nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3), które znajdziemy w tłustych rybach morskich, awokado, czy siemieniu lnianym. Należy pamiętać też o pełnowartościowym białku – budulcu ludzkich mięśni, które jest niezbędne w diecie każdej aktywnej osoby.

Kolejnym zaleceniem popularnej trenerki jest jedzenie owoców i posiłków białkowych jedynie w pierwszej połowie dnia. Zasada ta pozytywnie wpłynie na procesy trawienne, a dodatkowo ułatwi nam zasypianie.

Przez cały czas trwania diety należy pamiętać o piciu dużych ilości wody. Wybieramy pomiędzy niegazowaną wodą mineralną a źródlaną. Jednocześnie pamiętamy, że nie da się napić na zapas. Nie odczujemy korzyści wypijając jeden litr wody w kilka sekund. Takie postępowanie nie pomoże w nawodnieniu naszego organizmu. Ważne jest, żeby pić często, a jednocześnie w niewielkich ilościach. Dobrze jest mieć butelkę wody mineralnej zawsze przy sobie.

Dieta Anny Lewandowskiej – jakich produktów unikać?

Anna Lewandowska w swojej diecie opiera się na zaleceniach aktualnej piramidy żywienia. Nie będzie więc niespodzianką, że zachęca ona do wyeliminowania z menu żywności wysoko przetworzonej. Jeżeli chcemy schudnąć zdrowo, koniecznie zrezygnujmy z jedzenia słodyczy i stołowania się w restauracjach typu fast food. Nie pijemy słodzonych soków i napojów gazowanych, a także napojów alkoholowych, które mają zgubny wpływ na nasze zdrowie.

Bardzo ważne jest zredukowanie do minimum soli kuchennej (jeżeli to tylko możliwe, warto jest całkowicie ją wyeliminować). Chociaż jest ona jedną z podstawowych przypraw w większości polskich domów, należy mieć świadomość, że jej nadmierne spożycie prowadzi do zatrzymania się wody w organizmie. Z kolei zatrzymanie wody w naszym ciele to uczucie ciężkości i opuchnięcia, dodatkowe kilogramy na wadze, a także nieestetyczny wodny cellulit.

Kontrowersje może budzić konieczność rezygnacji z glutenu, a także przetworów mlecznych produkowanych z mleka krowiego (brak podstaw, żeby jednoznacznie uznać je za szkodliwe).

Anna Lewandowska radzi też, żeby unikać spożywania produktów modyfikowanych genetycznie.

Stawiamy na wysokiej jakości produkty

Popularna trenerka zachęca nas do inwestowania w dobrej jakości produkty. Dotyczy to szczególnie mięs i ryb, których jakości na polskim rynku jest wątpliwa. Warto jest kupować produkty pochodzące z ekologicznych hodowli. Jeżeli nie mamy do nich dostępu – korzystajmy z usług lokalnych dostawców. Mięso lub jajka pochodzące z gospodarstwa zaprzyjaźnionego rolnika z całą pewnością będą korzystniej wpływały na zdrowie niż te znajdujące się na półkach supermarketów.

Podobnie powinniśmy postępować z ziołami i kiszonkami. Szczególnie produkty kiszone (ogórki czy kapusta) dostępne na polskim rynku cechują się bardzo zróżnicowaną jakością. Do części z nich dodaje się octu, co praktycznie przekreśla ich prozdrowotne właściwości.

Jak jeść?

Anna Lewandowska przekonuje, że znaczenie ma nie tylko jakość posiłków, ale także sposób jedzenia. Jej zdaniem kluczowe znaczenie ma dokładne żucie pokarmu. Dzięki niemu zostanie on lepiej strawiony.

Trenerka zaleca jedzenie pięciu niewielkich posiłków dziennie. Takie postępowanie ma wywierać lepszy wpływ na układ trawienny niż trzy obfite dania. Najlepiej jest jeść co trzy godziny. Jednocześnie bardzo ważne jest unikanie jakichkolwiek przekąsek pomiędzy posiłkami.

Innym zaleceniem jest kończenie jedzenia zanim pojawi się uczucie sytości. Taka praktyka ma pomóc zapobiegać przejadaniu się. Dla wielu osób trzymanie się tego zalecenia może być kłopotliwe. Stale utrzymujące się uczucie głodu często prowadzi do podjadania pomiędzy posiłkami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here