Co zyskasz pijąc co rano ciepłą wodę z cytryną?

0
11

Osoby interesujące się zdrowym odżywianiem z pewnością zauważyły, że picie wody z cytryną jest obecnie bardzo modne. Polecają je dietetycy, a także osoby prowadzące blogi o zdrowiu. Jakie korzyści odniesiemy, jeżeli co rano przed śniadaniem będziemy wypijać szklankę ciepłej wody z cytryną?

Ciepła woda z cytryną na pobudzenie

Przygotowanie ciepłej wody z cytryną jest banalnie proste i zajmie nam zaledwie chwilę. Wystarczy,  że wyciśniemy sok z połowy cytryny i wymieszamy go z ciepłą wodą (pamiętajmy jednak, żeby nie była to woda gorąca). Ważne jest, żeby napój ten sączyć przez słomkę – zawiera on kwasy, które w dłuższej perspektywie czasu mogą przyczynić się do degradacji szkliwa.

Jedną z podstawowych korzyści wynikających z picia wody z cytryną jest pobudzenie organizmu. Taki napój orzeźwia i jest o wiele zdrowszy niż kawa. Orzeźwienie i pobudzenie nie wynika z zawartości kofeiny, ale ze specyficznego, kwaśnego smaku cytryny. W efekcie pomaga się nam ona obudzić, nie powodując jednocześnie efektów ubocznych typowych dla kofeiny.

Wsparcie dla układu odpornościowego

Szklanka wody z cytryną pozytywnie wpływa na odporność naszego organizmu. Dzieje się tak, gdyż cytryna zawiera spore ilości witaminy C, a także flawonoidów. Jeżeli chcemy wzmocnić to działanie możemy dodać do wody imbir, cynamon, czy choćby miód. Wówczas napój zyska właściwości przeciwzapalne i rozgrzewające.

Na odchudzanie

Codzienne picie ciepłej wody z cytryną może nam pomóc w utracie zbędnych kilogramów. Oczywiście nie możemy liczyć, że zastąpi nam ona dietę i aktywność fizyczną, jednak ma właściwości pobudzające procesy trawienne. Sok z cytryny przyspiesza przemianę materii, a co więcej zmniejsza wchłanianie cukru. Wypicie szklanki wody z sokiem z cytryny na około pół godziny przed śniadaniem sprawia, że mamy mniejszy apetyt.

Jednocześnie jeżeli pijemy wodę z sokiem z cytryny z nadzieją przyspieszenia odchudzania, pamiętajmy, żeby nie dodawać do niej miodu, który choć zdrowy, zawiera duże ilości cukrów.

Niezbędny przy oczyszczaniu organizmu z toksyn

Regularne picie wody z sokiem z cytryny wystarczy, żeby oczyścić organizm z toksyn. Dodatkowo jest ona niezastąpiona, jeżeli chodzi o rozpuszczanie kamieni nerkowych i żółciowych (a to za sprawą kwasu cytrynowego – estry kwasu cytrynowego nie tylko pomagają rozpuścić już powstałe kamienie, ale też zapobiegają tworzeniu się nowych). Jako, że sok z cytryny neutralizuje szkodliwe działanie kwasu moczowego, powinny pić go osoby chorujące na dnę moczanową.

Znakomity sposób na nawodnienie organizmu

W nocy śpimy kilka, a niekiedy nawet kilkanaście godzin, dlatego jednym z naszych najważniejszych zadań rano jest nawodnienie organizmu. Ciepła woda z sokiem z cytryny nadaje się do tego celu znacznie lepiej niż czysta woda, a to za sprawą obecności elektrolitów.

Pomocna w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej

Choć cytryna jest bardzo kwaśna w żadnym wypadku nie przyczynia się do zakwaszenia organizmu. Jest wręcz przeciwnie, gdyż charakteryzuje się ona zasadowym pH. Należy zdawać sobie sprawę, że utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej jest niezbędne dla utrzymania organizmu w dobrym zdrowiu.

Łagodzi dolegliwości trawienne

Wypicie szklanki ciepłej wody z sokiem z cytryny może być niezastąpione, jeżeli mamy problemy z układem trawiennym. Jest ona szczególnie pomocna w leczeniu zgagi i zaparć. Dodatkowym bonusem jest fakt, że taki napój znakomicie odświeża oddech.

Dla zdrowej i młodo wyglądającej skóry

Jeżeli codziennie rano przez trzydzieści dni będziemy pić wodę z sokiem z cytryny, z pewnością zauważymy poprawę kondycji naszej skóry. Jest to wynikiem działania witaminy C i flawonoidów, a także lepszego nawodnienia skóry. Skóra staje się rozświetlona, wyrównuje się jej koloryt, drobne zmarszczki znikają. Sok z cytryny chroni skórę przed niszczącym działaniem wolnych rodników, w efekcie starzeje się ona wolniej.

Woda z sokiem z cytryny jest skuteczniejsza niż wiele kosmetyków, a jednocześnie kosztuje niewiele i jest w pełni bezpieczna dla zdrowia.

Woda z sokiem z cytryny – kiedy zachować ostrożność?

Choć ciepła woda z sokiem z cytryny posiada wiele prozdrowotnych walorów, należy zdawać sobie sprawę, że może nam ona również zaszkodzić. Przede wszystkim z oczywistych przyczyn powinny zrezygnować z niej osoby uczulone na cytrusy – może ona wywołać silną reakcję alergiczną.

Działanie kwasów jest niebezpieczne dla naszego szkliwa. Z tego względu wody z cytryną nie należy pić bezpośrednio ze szklanki. Zęby możemy chronić sącząc ten napój przez słomkę.

Jedna szklanka wody z sokiem z cytryny pomoże nawodnić nasz organizm. Jednocześnie pamiętajmy, że działa ona moczopędnie. Jeżeli będziemy pić ją w nadmiarze, możemy paradoksalnie doprowadzić do odwodnienia.

Nie powinniśmy pić wody z cytryną w trakcie śniadania, gdyż doprowadzimy w ten sposób do zaburzeń trawienia. Zdecydowanie lepiej jest ją wypić na około pół godziny przed planowanym posiłkiem.

Pamiętajmy również, by przed wyciśnięciem soku dokładnie umyć owoc. Większość cytryn dostępnych na polskim rynku jest pryskanych celem przedłużenia trwałości. Jeżeli tylko mamy taką możliwość, wybierajmy cytryny pochodzące z upraw ekologicznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here