TOP 5 ćwiczeń na stepach fitness

0
32

Najlepsze ćwiczenia na stepie fitness – gwarancja sukcesu! Step fitness jest to znane i bardzo popularne narzędzie, które służy do wymodelowania sylwetki, nabrania kondycji i zrzucenia zbędnych kilogramów. Tylko, jak wybrać najlepszy do swoich potrzeb? Na rynku dostępnych jest wiele modeli i niejednokrotnie ciężko się zdecydować, który wybrać. Od czego zacząć? Na początek najlepiej skorzystać z produktów renomowanej marki. Wiodący producenci sprzętu fitness sprostają wszystkim wymaganiom. Są to firmy, które specjalizują się w tego typu urządzeniach i są one wyprodukowane z najlepszej jakości materiałów. Tutaj warto zwrócić uwagę na takie marki jak: HMS, BODY SCULPTURE, SMJ Sport oraz SPORTVIDA. Kupując step do aerobiku jednej z tych firm, mamy pewność, że posłuży on wiele lat bez zarzutu. Kolejnym ważnym punktem jest wybór odpowiedniego sklepu.

Jak wybrać odpowiedni step fitness?

Sklep specjalizujący się w sprzedaży sprzętu sportowego gwarantuje fachową obsługę oraz doradztwo na najwyższym poziomie. Tutaj PESport jest najlepszym wyborem. Długie lata na rynku pozwoliły na wypracowanie renomy i zdobycie grona zadowolonych klientów. A to także wpływa na jakość oferowanych produktów oraz na konkurencyjne ceny. A wiadomo, że kupując sprzęt chcemy, aby był on najwyższej jakości w cenie, która nie obciąży budżetu domowego. Warto także zwrócić uwagę na materiały, z których został wykonany step. Tutaj istotną kwestią jest nośność przyrządu. Solidne stepy do ćwiczeń powinny gwarantować maksymalną nośność na poziomie przynajmniej 100 kg. Aczkolwiek na uwagę zasługują także modele, których maksymalna nośność to aż 150 kg, co sprawia, że możemy wykonywać ćwiczenia o najróżniejszej intensywności. Niektóre modele stepów do ćwiczeń posiadają regulację wysokości. Jest to również istotna kwestia, którą powinniśmy wziąć pod uwagę podczas zakupu. Dodatkowo niektóre typy stepów posiadają w zestawie hantle i elastyczne linki, dzięki którym możemy urozmaicić trening i wzmocnić górne partie mięśni. Przed zakupem warto przejrzeć dokładnie ofertę sklepu, a w razie wątpliwości skonsultować się z fachowcem, który doradzi w doborze odpowiedniego stepu do naszych potrzeb.

Stepy do ćwiczeń – dla kogo nadają się idealnie?

Stepy fitness do ćwiczeń są odpowiednie dla każdego. Bez względu na wiek i poziom praktyki. Niezależnie od tego, czy jesteś już profesjonalistą w dziedzinie fitnessu, czy jeszcze początkującym laikiem. Każdy zbierze profity z tego wszechstronnego i zróżnicowanego treningu. Istnieje bardzo wiele różnorodnych kursów dostępnych dla każdego, na których można nauczyć się podstaw ćwiczeń na stepie, poznać jego zalety i zapoznać się z intensywnością poszczególnych treningów. Tylko osoby, które mają problemy ze stawami powinny najpierw skonsultować się z lekarzem, zanim zaczną wykonywać ćwiczenia na stepie. Step fitness to przyrząd, z którym jak zacznie się przygodę, to nie będzie się chciało jej zakończyć. Step ma taką zaletę, że z jego pomocą możemy utrzymać dobrą kondycję, zrzucić zbędne kilogramy oraz wymodelować swoją sylwetkę. Step do aerobiku wspomaga pracę serca i zwiększa jego wytrzymałość. Przy jego pomocy skutecznie wzmacniamy mięśnie całego dolnego odcinka ciała. Przy włączeniu do ćwiczeń hantli, możemy pracować także nad naszymi górnymi partiami mięśni. Ćwiczenia na stepie fitness pomagają w pracy na koordynacją ruchową, są to także dobre ćwiczenia, które ćwiczą pamięć i nasz umysł.

Stepy do ćwiczeń – szybkie efekty w krótkim czasie!

Top 5 ćwiczeń na stepach fitness
Najważniejszą zasadą podczas wykonywania ćwiczeń jest to, aby robić to z głową i dostosować trening do swojej kondycji. Przed każdym ćwiczeniem należy zrobić przynajmniej 5 minutową rozgrzewkę. Po zakończeniu treningu należy się rozciągnąć i zrelaksować. Pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych zakwasów na drugi dzień. Aby osiągnąć efekty należy trenować regularnie, przynajmniej 2 razy w tygodniu. Warto także zastosować odpowiednią dietę, która przyspieszy proces zrzucania zbędnych kilogramów i wzmocni mięśnie. A najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że ćwiczenia można wykonywać w domu, oglądając ulubiony serial!

Poniżej 5 ćwiczeń, dzięki którym osiągniesz wymarzoną sylwetkę i poprawisz swoją kondycję.
1. Pierwsze ćwiczenie nie jest skomplikowane. Step powinien być między nogami, czyli stajemy w rozkroku. Nogi

uginamy w kolanach i wskakujemy na step, a następnie zeskakujemy z niego. Po zeskoku ze stepu należy przyjąć pozycję półprzysiadu i złączyć ręce z przodu. Ćwiczenie należy powtórzyć kilkanaście razy, w zależności od stopnia zaawansowania. Bardzo ważne jest to, aby stać na stepie prosto, a po zeskoku ugiąć nogi. Pośladki powinny być wypięte do tyłu. Plecy także utrzymujemy w prostej pozycji.

2. Przeskoki z nogą to ćwiczenie, które wykonywane jest standardowo na fitnessie. Jest to także trening, który dedykowany jest osobom uprawiającym sporty walki. Dzięki niemu poprawiamy wydolność, przyspieszamy metabolizm oraz spalamy tkankę tłuszczową. Ustawiamy jedną stopę na stepie, a druga stoi na podłodze. Kolejnym krokiem jest podskok, w trakcie którego musimy zamienić nogi miejscami. W tym ćwiczeniu chodzi o to, aby wykonać je jak najszybciej umiemy najlepiej w określonym czasie.

3. Ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie ud, pośladków i korpusu, a także poprawia naszą koordynację, przez co ćwiczymy równowagę. Jest to przysiad z uniesieniem nogi. Prawą nogą stajemy na brzegu stepu, a lewa zostaje na podłodze. Stopy muszą zostać umieszczone w takiej odległości od siebie, aby były rozstawione na szerokość barków. Dłonie splatamy przed sobą. Następnie robimy przysiad do momentu, w którym uda znajdą się w pozycji równoległej do podłoża. Potem wstajemy i unosimy lewą nogę wysoko na bok. Wracamy do pozycji startowej. Po wykonaniu kilkunastu powtórzeń zmieniamy strony.

4. Kolejne ćwiczenie przypomina robienie pompek, które zostały nieco urozmaicone. Najpierw należy położyć obie ręce na stepie i przyjąć pozycję do robienia pompek. Następnie uginamy ręce w łokciach i opuszczamy ciało o kilka centymetrów. Podczas gdy podnosimy się na wyprostowanych rękach, to jedną z nich odrywamy od stepu i unosimy w górę wykonując przy tym skręt tułowia. Za uniesioną ręką wiedziemy wzrokiem. Ćwiczenie to bardzo dobrze wzmacnia górne partie ciała.

5. Ostatnim ćwiczeniem jest ćwiczeniem kardio. Pozwala na wzmocnienie mięśni ud, pośladków i korpusu. Lewą stopę umieszczamy na stepie, a prawą cofamy daleko za siebie. Prawa ręka powinna zostać uniesiona jak u sprinterki w biegu. Lewa noga ugięta w kolanie, a prawa prosta. Stajemy na palcach lewej stopy. Obniżamy maksymalnie pozycję i wybijamy się mocno do góry, tak aby w powietrzu zmienić nogi i wylądować prawą stopą na stepie. Znowu obniżamy pozycję i powtarzamy ćwiczenie nie zatrzymując się w trakcie jego wykonywania. Praca rąk jest tutaj bardzo pomocna.
Regularne wykonywanie ćwiczeń przyniesie imponujące efekty w bardzo krótkim czasie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here