Jak poprawić ogólną kondycję? Jakie ćwiczenia wybrać?

0
266

Jeśli zaczynasz pracę nad własnym ciałem i chcesz mieć smukłą sylwetkę, zacznij od kilku ćwiczeń. Nie musisz wcale spędzać wielu godzin na siłowni, ani biegać tysiące kilometrów, aby zauważyć znaczące efekty.

Ergometr wioślarski – dla kogo i jakie korzyści z treningu

Trening na tradycyjnych wiosłach kojarzy się na pewno z siłownią. Taki sprzęt stanowi nieodzowny element wyposażenia sal fitness. Nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby ergometr wioślarski znalazł się u Ciebie w domu czy w przydomowej siłowni. Wystarczy trochę wolnej podłogi i dobre chęci, aby trenować wszystkie partie ciała na niezwykle prostym urządzeniu. Ergometr składa się z ruchomego siedziska umieszczonego na szynach oraz naciągu z uchwytem.

Jakie ćwiczenia wykonasz na ergometrze? Przede wszystkim ogólnorozwojowe. Trening aerobowy, dzięki któremu wzmocnisz różne mięśnie ciała. Poprawisz też swoją wydolność, wysmuklisz sylwetkę i zrzucisz kilka zbędnych kilogramów. Trening na ergometrze jest bezpieczny, ponieważ nie wymaga zbytniego obciążenia stawów.

Czym się kierować przy wyborze ergometru? Zwróć uwagę przede wszystkim na jakość wykonania. Niektóre modele mają dodatkowe akcesoria, takie jak pulsometry czy inne drobne urządzenia. Ważna jest także możliwość regulacji oporu i wysokości dla różnych poziomów treningu. Wioślarz może mieć też różne ciekawe funkcje, np. symulację łodzi wodnej. Oprócz tego ważny jest wyświetlacz LCD, który pokazuje podczas treningu ważne parametry, takie jak spalone kalorie czy ilość powtórzeń.

Ergometr wioślarski może być magnetyczny, wodny, hydrauliczny i powietrzny. Niektóre z nich wykonane są z drewna, dlatego może wpisać się idealnie w aranżację wnętrza. Niektóre urządzenia mają wbudowany komputer, który łączy się z aplikacją aplikacją iConsole+. Dzięki temu masz możliwość sterowania urządzeniem z  poziomu smartfona czy tabletu za pomocą bezprzewodowej transmisji danych Bluetooth. Zwróć też uwagę na to, ile programów treningowych ma wioślarz. Ćwiczenia z ustawionym planem treningowym mogą być jeszcze efektywniejsze.

Mata, piłka i co jeszcze?

Na początek koniecznie kup dobrą matę treningową. Powinna być miękka i antypoślizgowa, natomiast jej gabaryty dopasuj do swoich preferencji. Wystarczy trzydzieści minut dziennie treningu, aby poprawić ogólną kondycję organizmu. Proste, niewymagające dużego obciążenia ćwiczenia pomogą rozciągnąć wszystkie partie ciała i przygotować je do kolejnych, cięższych treningów.

Wtedy, gdy Twoje mięśnie i stawy będą już odpowiednio rozciągnięte, przejdź do ćwiczeń wytrzymałościowych. Nożyce, brzuszki, pajacyki, przysiady i inna podobna aktywność pomoże Ci krok po kroku wspomagać Twoją wydolność organizmu.

Ćwiczenia na macie warto wykonywać z dodatkowymi sprzętami. Mogą to być małe hantle, taśmy, obciążniki i piłka, na której możesz świetnie rozciągać mięśnie kręgosłupa. Oprócz tego posłuży Ci jak element treningu podczas wykonywania pompek czy brzuszków. Jest mnóstwo różnych ćwiczeń, w których możesz wykorzystać gumową piłkę. Ta z wypustkami posłuży Ci do przeprowadzenia masażu ciała po treningu.

Na macie warto porozciągać się przed treningiem na wiosłach i tuż po nim. Oczywiście ćwicz na macie także niezależnie od trenowania na wioślarzu. Warto urozmaicać sobie ćwiczenia, aby powtarzalność nie stała się początkiem zniechęcenia do dbania o formę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here