Rzucanie palenia

0
64

Bardzo dużo ludzi jest uzależniona od papierosów, każdy musi sam sobie, indywidualnie poradzić z tym uzależnieniem. Przeprowadzone badania wskazują że ok. 80 % osób, chciałoby zaprzestać palenia, jednak udaje się to jedynie 1/20 palących.

Proces zachodzący podczas rzucania palenia nie jest wcale łatwy i przyjemny. Najważniejsza w tym wszystkim jest motywacja, bez niej każde wsparcie od strony środowiska nie da zamierzonych efektów. O ile Twoja motywacja opiera się tylko na prośbach przyjaciół, lekarza czy innych osób, to szansa na powodzenie maleje niemal do zera. To Ty, musisz chcieć przestać palić!

Silna motywacja to podstawa w rzucaniu palenia
Bawią Cię pytania ludzi typu „Nie pal, wówczas umrzesz zdrowszy”. „Palę, bo w życiu mam mało przyjemności”? Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to znaczy, iż jeszcze nie nie jesteś gotowy. Są także osoby, które kochają swój nałóg, są takie, które widzą swoje kłopoty zdrowotne i chcą przestać palić. Bezwzględnie w tej drodze powinno się znaleźć swój własny, indywidualny powód, nie taki, jaki sugerują nam inni.
Jeśli rzeczywiście ktoś chce rzucić palenie, wystarczy zadać mu jedno proste pytanie. Kiedy? Jeśli wyznaczył sobie jakąś konkretną datę, to rzeczywiście może wskazywać że on tego chce chce, jeżeli odpowie iż w przyszłości, to nie jest jeszcze gotowy. Rzucanie palenia na samym początku jest niezwykle ciężkie, jednak każda godzina, każdy dzień bez papierosa to Twój malutki sukces, który może doprowadzić Cię do całkowitego rzucenia palenia. Nie możesz się szybko poddać, nie poddawaj się zbyt szybko, częste próby, prowadzą do sukcesu!

Samokontrola
Dobrym pomysłem jest notowanie o której, w jakich okolicznościach a także jakie odczucia towarzyszą Ci kiedy sięgasz po papierosy Zapisuj w ten sposób każdego wypalonego papierosa. Zaobserwujesz ile sztuk wypalasz, o jakich porach, a także w jakich momentach. Taka analiza zapewne pokaże, że nagminnie sięgasz po papierosa rutynowo, podczas picia kawy także dlatego że koledzy idzie zapalić.

Wsparcie najbliższych
Jest bardzo istotne, to często rodzina i przyjaciele potrafią dać nam kopa do działania i wesprzeć w razie kryzysu. Jeśli Palisz Ty i Twoja żona, to spróbujcie rzucić razem w jednym momencie, wzajemne wsparcie psychiczne pomoże Wam zwalczyć nałóg. Wielu specjalistów potwierdza także działanie psychoterapii grupowej, albowiem pomiędzy uczestnikami z tymi samymi problemami zachodzą silne interakcje. Ponadto łatwiej jest rzucić palenie w grupie niż samodzielnie zmagać się z nałogiem.

Czas podjąć wyzwanie! Załóż się z kimś, że rzucisz palenie na przykład 31 maja w Światowy Dzień bez Tytoniu albo  w listopadzie podczas Światowego Dnia Rzucania Tytoniu. Są to świetne okazje, aby skończyć z nałogiem i powiedzieć papierosom NIE!

Rzucanie palenia
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here