Chleb – kilka istotnych faktów

0
48
rodzaje chleba
rodzaje chleba

Wielu z nas zadaje sobie pytanie czy od chleba się tyje i  ma tylko negatywny wpływ na naszą dietę .Jakiś czas temu popularne zrobiło się rezygnowania z chleba na rzecz innych produktów odżywczych. Duża cześć społeczeństwa uważa ,że to właśnie chleb ma duży wpływ na zwiększającą się otyłość i problemy żywieniowe . Wbrew obawą wielu znasz z roku na rok statystyczny europejczyk zjada znacznie mnie chleb jak mogłyby się wydawać .Po szeregu badań obliczono ,ze spożycie chleba spadanie o 1 % w Polsce. Wydaje się ,że to tak nie wiele ,ale od kilkunastu lat spożycie pieczywa stopniowo maleje i nie zanosi się na jakieś znaczne zmiany i wzrost .W ręcz odwrotnie jest z osobami cierpiącymi na nadwagę ich liczba w zaskakującym tempie rośnie na całym świecie .

Chleb spożywany w nadmiernych ilościach nie jest wskazany dla naszego organizmu. W takiej sytuacji jesteśmy narażeni na zbędne kilogramy. Gdy wszelakie pieczywo spożywamy sporadycznie nie jest ,aż tak tuczące jak nam się może wydawać .Możemy stwierdzić ,że istnieje także drugie dno w sprawie spożywania pieczywa . Gdy robimy sobie kanapkę zawsze dodajemy do niej trochę masła ,wędliny , sera czy tuńczyka . Niesie to ze sobą kolejne dodatkowe kalorie dla naszego organizmu .Jeżeli decydujemy się już na spożywanie chleba z dodatkiem to lepiej wybrać te o niższej kaloryczności .Bo jak to mówią -diabeł tkwi w szczegółach .Przykładowo dwie kromki białego pieczywa to około 220 kcal . Po dodaniu do nich masła i wędliny kaloryczność posiłku wzrasta dwukrotnie .Dodatkowo dorzucamy do tego żółty ser , majonez musztardę i mamy małą bombę kaloryczną domowej roboty . Kilka posiłków tego typu w ciągu tygodnia ,a nasz tkanka tłuszczowa zwiększa się w bardzo szybkim czasie .

Wszystko jest dla ludzi ,ale w rozsądnych ilościach .Jeżeli decydujemy się już na spożywanie pieczywa to raczej nie wybierać pieczywa białego tylko ciemne i pełnoziarniste ponieważ jest zdrowsze i zawiera więcej cennych składników .Wiele zwolenników na diecie zyskał w ostatnim czasie chleb żytni ,a to za sprawą jego średniej kaloryczności i dodatkowych właściwości .Lepiej czasami zdecydować się na pieczywo chrupki z łyżeczką serka twarogowego niż wybrać kromkę niezdrowego pieczywa białego z tłustą wędliną , serem i majonezem .Musimy pamiętać żeby pieczywo zawsze spożywać z umiarem .Wybierać ciemne pieczywo z liściem Sałaty i pomidorem . Bo będziemy mieli pewność ,że ma obniżony poziom kalorii.

W sklepach mamy różnorodny wybór chlebów , bułek , rogali . Wiele z nich kusi swoim wyglądem i zapachem ,ale nie zawsze niesie ze sobą korzystne efekty dla naszej figury . Kiedy mówimy Tak dla chleb ?  Tylko wtedy kiedy wybieramy chleb ciemny pełnoziarnisty z dodatkiem zdrowych produktów np. chudej wędliny i warzyw .Wskazane jest zrezygnowanie z pieczywa białego lub znaczne ograniczenie do 2-3 razy w tygodniu .Pieczywo razowe nawet do trzech kromek w ciągu dnia .nie zaszkodzi naszej sylwetce i pomoże w utrzymaniu odpowiedniej wagi .Dlatego należy wybierać rozsądnie.

Najzdrowsze rodzaje chleba:

  • graham
  • żytni
  • sezamowy
  • razowy
  • słonecznikowy
  • wileński
Chleb – kilka istotnych faktów
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here