Planowanie treningu

0
77
Planowanie treningu
Rate this post

W każdej diecie odchudzającej niezbędny jest wysiłek fizyczny – wszyscy o tym wiedzą. Ćwiczenia fizyczne również pomagają nam w spadku masy ciała, ale także rzeźbią sylwetkę. Pamiętajmy jednak, że to ile kilogramów uda nam się zrzucić za pomocą ćwiczeń nie zależy od częstotliwości wykonywanych ćwiczeń, ale od tego jak będziemy je robić. Istotny jest fakt, że nasz organizm potrzebuje czasu na odpoczynek i regeneracje. Dlatego trenujmy z rozwagą, a każdą aktywność fizyczną planujmy! Ponadto pamiętajmy, że systematyczna aktywność fizyczna wpływa także na naszą sferę psychiczną oraz jest korzystna dla naszego zdrowia.

WHO mówi, że każdy człowiek powinien ćwiczyć systematycznie 3 dni w tygodniu po 30 minut, jednak nie ma określonej, zdrowej i korzystnej recepty na wysiłek fizyczny. Wszystko zależy od indywidualnych cech osobniczych organizmu – ale nie przesadzajmy!

Kiedy decydujemy się na regularne uprawianie sportu wybierzmy takie dni tygodnia do aktywności fizycznej, w których zawsze będziemy mieli czas. Korzystne jest uprawianie sportu stale w te same dni i tych samych godzinach. Pamiętajmy jednak, żeby nie były to godziny nocne – pobudliwość przed snem nie jest wskazana. Kiedy aktywność chcemy trenować rano to koniecznie zjedzmy pożywne śniadanie.

Ale najważniejsze – pamiętajmy o odpoczynku, nie wylewajmy z siebie ostatnich postów – nie warto! Podczas wysiłku róbmy sobie regularne przerwy. A jeśli decydujemy się na treningi codziennie to konieczne jest wybranie choć jednego dnia wolnego od aktywności fizycznej, może to być np. niedziela.

Kilka przykładowych, gotowych planów znajdziecie poniżej:
SPLIT
6 Weidera
Trening ABS
Ćwiczenia na boczki
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

A wiele więcej znajdziecie w dziale ćwiczenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ