Co jeść, aby przyspieszyć przemianę materii?

0
17
Co jeść, aby przyspieszyć przemianę materii?
Rate this post

Dzisiaj poruszę temat przemiany materii, który powinien Was zainteresować szczególnie w momencie, kiedy zamierzacie zrzucić trochę kilogramów.
Stosowanie odpowiedniej diety w połączeniu z wysiłkiem fizycznym na pewno przyniesie oszałamiające rezultaty. Każdy z nas pragnie móc bez skrępowania zakładać ubrania, w których teraz wszelkie niedoskonałości zostają bezlitośnie wyeksponowane. Ważne jest nie tylko to tak jemy (regularne spożywanie niezbyt obfitych posiłków), lecz także to, co jemy. Stosując się do poniższych zasad możemy łatwo wspomóc metabolizm naszego organizmu.

  1. Istnieją przyprawy, które wpływają na tempo przemiany materii, wspomagając proces trawienia. Nasze posiłki wzbogacajmy poprzez ich dodawanie, choćby w niewielkich ilościach. Mianowicie, są to: imbir, cynamon, oregano, estragon oraz bazylia. Warto zainwestować w świeżą bazylię oraz oregano, ponieważ to właśnie wtedy mają największy wpływ na przyspieszanie metabolizmu.
  2. Jod przyspiesza metabolizm, dlatego warto włączyć do swojej diety produkty takie jak: ryby, szpinak, owoce morza, jaja oraz szczypiorek. W związku z tym, że aby „podkręcić” metabolizm należy pić dużo wody, wybierajmy taką, która zawiera możliwie jak największa ilość jodu.
  3. Jedz więcej produktów, które zawierają dużo białka, ponieważ organizm zużywa więcej energii na strawienie białka niż tłuszczy czy węglowodanów. Jedz więc chude sery, mięso, a także pij mleko.
  4. Nie żałuj przypraw, szczególnie tych mocno pikantnych. Papryczka chilli (i wszystkie inne pikantne odmiany papryki) jest nie tylko świetnym dodatkiem, który wzbogaca smak, lecz także przyspiesza metabolizm o prawie 25%! Jeśli do tej pory nie byłeś zwolennikiem ostrych dań, być może powinieneś zacząć stopniowo wprowadzać ognisty smak do swojego menu.
  5. Błonnik Twoim sprzymierzeńcem! Jedz gruboziarniste kasze, pełnoziarniste pieczywo, warzywa i owoce bogate w błonnik. Świetną przekąską jest jogurt z otrębami, które możesz dodawać do wielu posiłków, które w ten sposób stają się bardziej sycące, a przy okazji wspomagają przemianę materii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ